pondělí 9. března 2015

Sýrové preclíky

Sice později, ale přeci.
Konečně jsem se dostala a dokopala k napsání receptu na slibované preclíky, trochu se to zdrželo díky jiným mým aktivitám. První řeknu novinku - přijali mě na brigádu do Zoo, zatím to vypadá hrozně dobře a pro mě je to sen, ale samozřejmě s tím musím počítat a na volném čase se to odrazí. . Takže pokud budete chtít někdy provést po Zoo v Praze, stačí říct. Časově jsme byla zatížena i proto, že bylo zkouškové. Krom jiného jsem se také vrátila ke kreslení, pokud se chcete podívat na moje výtvory, můžete tady facebook.com nebo tady deviantart.com  . Třeba mě to trochu ospravedlní.



A teď už ke slibovanému receptu

Co budeme potřebovat
400 g polohrubé mouky
250 g tvrdého sýru (já používám tučnější eidam)
200 ml zakysané smetany
250 g másla,
1 lžičku soli,
1 kypřicí prášek do pečiva,
3 vejce

Na posypání mák, kmín, sezamové semínko, chilli, prostě to co vám chutná

Postup:

Mouku smícháme s práškem do pečiva, přidáme žloutky a bílky si necháme na potírání těsta. Směs promícháme se změklým máslem a nastrouhaným sýrem, dochutíme solí. Vypracujeme v nelepivé těsto.


Z těsta můžeme bud preclíky vykrajovat, nebo vytvořit váleček a ten do tvaru preclíku smotat.


Preclíky pokládáme kousek od sebe na pečící papír. Potřeme bílkem a posypeme kmínem, nebo jiným kořením.

Takto připravené preclíky dáme péct na 180°C na 10-20 minut podle toho jak jsme je dělali silné.

Upečené preclíky necháme vychladnout a můžeme podávat. Měkké vydrží dlouho, ale u nás se většinou rychle sní.

Tip
Máte-li rádi chilli, můžete ho přidat rovnou do těsta, preclíky jsou pak pěkně pikantní
Místo klasického eidamu je do preclíku výborný i čedar nebo ementál.

Žádné komentáře:

Okomentovat