čtvrtek 16. října 2014

Skandinavské marmeládové koláčky


http://annebake.blogspot.cz/2014/10/skandinavske-marmeladove-kolacky.html



Je léto podzim a vsichni mají navařeno plno marmelád  a tak jsem vybrala jako první recept jeden nevšední s marmeládou. Osobně mám nejraději takové ty sladkokyselé marmelády jako rybízové nebo rebarborové, mamka zase raději sladkou meruňkovou či jahodovou, každý má tu svou oblíbenou.

Tyhle koláčky jsou výborné jen tak k čaji, nebo se určitě dají použít jako nevšední vánoční cukroví. Mají opravdu zvláštní chuť, ale tu si rychle zamilujete, já jsem první várku snědla skoro sama na posezení, jak se říká. Určitě budou chutnat vám, ale mají je moc rádi i děti. Navíc nejsou nijak moc sladké, do těsta se cukr nedává vůbec. 




Recept jsem našla na těchto stránkách , kam ráda chodím pro inspiraci, ale jsou trochu nepřehledné.
Samozřejmě jsem recept upravila pro české prostředí a dostupné suroviny.
Co budeme potřebovat:
  • 2 hrnečky hladké mouky
  • 1 lžička soli - soli raději méně než více.
  • 150g tuku který rádi používáte na pečení (Hera, obyčejné máslo)
  • studená voda
  • Cukr krystal
  • Marmeláda, podle toho jakou máte nejraději.
Postup:
Smícháme mouku se solí a s tukem postupně přidáváme po lžičkách studenou vodu, aby těsto bylo vláčné, ale zase ne moc řídké je to tak 5 až 9 lžiček vody.

          Dáme si rozehřát troubu na 180°C a mezitím vyválíme z poloviny těsta tenkou placku a vykrájíme si kytičky, kolečka, srdíčka co nás napadne. Vykrájené tvary dáme na plech s pečícím papírem, potřeme vajíčkem nebo vodou a dáváme kopeček marmelády, jak to vidíte na obrázku. Na marmeládu dáme druhý výkrojek s prořízlým křížkem, pomašlujeme vajíčkem a posypeme cukrem.


Pečeme asi 15 - 20 minut, dokud vršek trochu nezhnědne, necháme vychladnout a můžeme se do nich pustit.

















Já si tyhle slano-sladké koláčky zamilovala a když jsou ještě s nakyslou marmeládou, prostě mňam. Zpočátku jsem jim nevěřila, ale po prvním ochutnání na ně prostě nedám dopustit a nejsem jediná. Jakékoliv množství jich upeču, rychle zmizí.

Dobrou chuť
Povedly se vám koláčky? Jak vám chutnaly? Napište mi o tom, pošlete třeba i odkaz a fotografii, ráda jí přidám pod článek.

vaše Annebake

Žádné komentáře:

Okomentovat