čtvrtek 16. října 2014

Levandulové sušenky




http://annebake.blogspot.cz/2014/10/levandulove-susenky.html

Ano čtete správně Levandulové, když jsem na ně poprvé viděla recept u přítelovy babičky, musela jsem si ho vyfotit. Dlouhou dobu jsem přemýšlela, jaké mohou být. Doma na zahrádce máme levandule plno, a když jsem se jednou omylem olízla po jejím sběru, bylo to hrozně hořké, což mě odrazovala od pečení těchto sušenek. Protože jsem si ale řekla, že každý týden upeču něco dobrého a pokud možno nového, nakonec jsem se přemluvila a rozhodla jsem se, že je upeču. To jsme ovšem nevěděla, že vyfocený recept jsem nejspíše z fotoaparátu vymazala a nikde neuložila. 

Na řadu přišlo hledání nějakého jednoduchého receptu na internetu. No nebudu vás napínat, nenašla jsem nic, co by mě uspokojilo a šla jsem na to po svém. Podívala jsem se do lednice a zjistila, že tam toho mnoho není. To je tak když žijete s mamkou, která nerada vaří a jídlo jí prý nic moc neříká, potom je zákonitě lednice stále skoro prázdná. Nakonec to dopadlo nad očekávání dobře, z nalezených surovin jsem udělala těsto a po sušenkách se jen zaprášilo a to hlavně z máminy strany, které sice jídlo nic neříká, ale když jde o nějakou dobrotu, zmizí, ani se neví jak.



Tady je už zmiňovaný recept.

Co budeme potřebovat:
  • 175g rostlinného tuku na pečení
  • 100g jemnějšího krystalového cukru, pokud nemáte, stačí mírně pomixovat normální cukr
  • 225g hladké mouky
  • 1 lžíce sušených květů levandule
Postup:
          Tuk smícháme s levandulí, tak se z ní nejlépe uvolní aromatické látky. Poté utřeme tuk s cukrem do něhož přimícháváme postupně mouku. Vytvoříme hladké nelepivé těsto, z kterého vytvoříme válečky, tak tlusté jak velké si přejeme sušenky. Válečky dáme nejméně na hodinu do lednice, nic se nestane ani, když ho tam necháme přes noc. 














        Válečky pak krájíme na kolečka asi 1/2 cm vysoká, pokud chceme kolečka pravidelná, můžeme si pomocí zubní nití. Kolečka pokládáme na pečící papír.
Sušenky pečeme na 150 °C, dokud okraje drobně nezezlátnou. 















Tipy:  
· Když se vám krájení sušenek nedaří, těsto můžete vyválet a kolečka vykrájet
·  Ne všem je chuť levandule příjemná, proto jí můžete nahradit, například mátou, zázvorem nebo vanilkou (návod na domácí vanilkový cukr)
· Sušenky můžete skladovat i přes týden v krabičce vystlané ubrousky, pokud tedy tak dlouho vydrží ;-)


5 komentářů:

  1. Ja mam doma stary francouzsky recept na levandulove susenky a take mely uspech ;-) Ty tve vypadaji moc pekne a jeste v te krabicce, to je skoro darkove baleni :-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sušenky jsou oblíbené, často je k dárkům přikládám :-) Ale v téhle krabičce ne

      Vymazat
  2. Zní to zajímavě :) Škoda jen, že zrovna není na levandule sezóna. Ale jakmile zas bude, určitě tvůj recept vyzkouším ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že poslední květy jsem sklízela před 14 dny. Určitě doporučuji, každý je chce ochutnat ze zvědavosti a většinou zachutnají. Pokud tomu tak bude, je super si nějakou nasušit i na zimu.

      Vymazat
  3. Hezký večer, opravdu vydrží jen týden?

    OdpovědětVymazat