čtvrtek 4. prosince 2014

Celerový krém

Letos na podzim jsem byla poprvé na food festivalu a to v Holešovicích. Moc se nám tam s přítelem líbilo a ledacos jsme ochutnali, je však jedna věc, která nám utkvěla v paměti a to byl celerový krém.

Dozvěděla jsem se, že recept je z knihy Recepty z farmářského trhu a tak jsme jí při první příležitosti vytáhli z police, koupili celer a šli na to. Mám to štěstí, že u nás vaří převážně Kája, na mě je pak pečení sladkých dobrot, a tak jsem sloužila spíše jako pomocná ruka a i tak jsem zvládla něco poplést.



Co budeme potřebovat:
50g másla
1 cibulka
500g celeru
750ml vody
1 jablko
250g lučiny nebo domácího cream cheese
sůl, pepř
V základním receptu je i 150g sýra s modrou plísní, ale protože většina takových sýrů je na mě slaná, vynechali jsme ho.

Postup:
Na másle necháme zesklovatět nahrubo pokrájenou cibuli. Přidáme na kostičky nakrájený oloupaný celer, minutku opékáme a zalijeme vroucí vodou. Vaříme asi 10 minut, mezitím by se mělo oloupat a nakrájet na kostičky jablko, já si recept špatně přečetla a loupání jsem neprovedla. Báli jsme se, že budeme mít v polévce šlupičky, ale vše dobře dopadlo a jablko se rozmixovalo. Několik plátků z jablka si necháme na ozdobu. Kostičky přidáme do polévky a vaříme dalších 10 minut. Stáhneme z ohně, přidáme lučinu nebo domácí cream cheese, jak na něj se dočtete tady. Vše promícháme a pomocí tyčového mixéru rozmixujeme dohladka. Podle chuti osolíme a opepříme. Podáváme s plátky jablek a pokud chceme i s modrým sýrem.




 Mé poznatky k receptu? Jablka netřeba loupat pokud mají tenkou slupku, a pokud vám v polévce chutnají, nakrájejte si je před podáváním na kostičky a zalijte polévkou, jako to dělám občas i já. Na zahřátí v  sychravém počasí je celerový krém pohlazením.



 vaše Annebake



Žádné komentáře:

Okomentovat