středa 17. prosince 2014

Výzva odvážných pekařů (The Daring Bakers) - Dutch sweet bread (Ontbijtkoek)

Tento měsíc jsem se poprvé zúčastnila výzvy odvážných pekařů. Více se o The daring bakers dozvíte tady. Prosincovou výzvu měla na svědomí Andrea Janssen z www.4pure.nl . Výzvou byl Holandský sladký chléb. K mání byly dva recepty, jeden s perníkovým kořením a druhý jen se skořicí a muškátovým oříškem. No a jak už jsme párkrát na blogu zaznělo, milujeme skořici. Takže jsme se vrhla na chléb s názvem Kruidkoek






Pomůcky
Obdélníková forma na pečení
Šlehač
Pečicí papír
Váha

Na těsto:
300gm hladké mouky
1lžička kypřícího prášku do pečiva
300g třtinového cukru
1lžíce skořice
½ lžíce nastrouhaného muškátového oříšku
300 ml mléka

V původním receptu se dočtete, že třtinový cukr je třeba rozpustit v horkém mléce, já v zápalu vážení nasypala cukr do směsi s moukou. Chvilku jsem si nadávala. A pak rezignovaně nalila odměřeně mléko rovnou do směsi. Světe div se, vůbec to nevadilo, možná i proto, že jsem raději věnovala vice času šlehání. Takže vše odvažte, odměřte, sesypte a smíchejte, nejlépe elektrickým šlehačem.



Těsto jsem potom nalila do formy vyložené pečícím papírem, dala péct na 180°C a čekala něco přes hodinu. Poté co špejle, kterou jsem občas zapíchla do těsta, byla už čistá, vytáhla jsem chléb z trouby a nechala ve formě 10 minut s chladnout. Až trochu vychladl jsem ho vyklopila na mřížku a nechala vystydnout úplně. Kůrka na povrchu byla pěkně křupavá a celá kuchyně voněla po skořici a muškátovém oříšku, tak jak to má před vánoci být. No a chuťově byl chlebík naprosto výborný, určitě ho zařadím mezi své oblíbené.

Tip : některé pečící kolegyně do sladkého chleba přidávají i ořechy, rozinky, nebo mandle

Vaše Annebake


1 komentář: